Шевчук  Надія  Миколаївна

 
Вчитель української мови та літератури

                     Вища кваліфікаційна категорія

                     Вчитель-методист

 


Педагогічне кредо:

 

Учитись важко, а учить ще важче,

Але не мусиш  зупинятись ти.

Як учням віддаси усе найкраще,

То й сам сягнеш нової висоти.

                                                     Микола Сингаївський

 

 ПРОБЛЕМИ СІЛЬСЬКОЇ ШКОЛИ

Нині наша освіта продовжує набувати нових рис, хоча розвиток її, власне, і суспільства в цілому, не позбавлені суперечностей і проблем.
Однією з найбільш гострих проблем в Україні є проблема сільської школи.

Що таке сучасна сільська школа? Це школа, що має не лише загальнообов’язкові засоби навчання - навчальні приміщення, їдальню, всі необхідні комунікації, але й новітні: мультимедійне обладнання, комп’ютерний клас, спортивний зал. Новоєгорівську ЗОШ можна з упевненістю назвати саме сучасною школою, пріоритетом роботи якої є всебічний розвиток наших учнів.

        Проте далеко не завжди наша  школа мала такі комфортні умови, але ніколи не була малокомплектною чи проблемною. Проблеми , які виникали, ми вирішували самостійно , спільно з батьківською громадськістю, на користь наших вихованців.

     Сьогодні  доводиться керувати чудовим педагогічним колективом із 15 натхненних вчителів, серед яких:

         •       вчителів-методистів – 3;

  •         старший вчитель - 6

         •        вчителі, що мають вищу кваліфікаційну категорію - 9

         •        вчителі, що мають І кваліфікаційну категорію - 2

         •        вчитель, який має ІІ кваліфікаційну категорію -

         •        вчителі, що мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст» - 4

       Кожен із педагогів намагається не тільки якісно передати знання з предмету, а й вплинути на інтелектуальний та духовний розвиток кожної дитини. Тому роль своєї школи бачимо в переході до таких інноваційних 

підходів, що забезпечують повну реалізацію здібностей дитини, сприяють її всебічному розвитку, формування здатності до самовдосконалення та створення власного «Я». І хочеться , щоб у співавторстві такого навчання стали і батьки учнів. Але , на жаль, у більшості батьків недостатніми є знання, практичні вміння, навички у сфері розвитку дітей дошкільного віку. Основна частина батьків не знають основних етапів розвитку дітей, особливостей психологічного розвитку, вимог щодо харчування та годування дітей, не знають методів попередження миттєвої смерті та надання першої допомоги при травмах тощо. В більшості сімей панують авторитарні методи виховання. Перевага надається догляду, а не мовленнєвому, естетичному, соціальному розвитку дітей. На низькому рівні мотиваційна сфера батьків і відповідно дітей, втрачається потяг до навчання, прогресує байдужість до результатів навчальної діяльності учнів. Тому одним із провідних завдань є пошук нових форм спілкування з батьками з метою залучення їх до шкільного життя дітей та відповідальності за ефективність шкільного навчання .

Сучасне життя висуває перед школою все нові і нові проблеми. Однією з вагомих є демографічна. Кількість учнів з кожним роком зменшується. Це, у свою чергу призводить до того, що школа  втрачає наповнюваність класів . Іншою проблемою є відсутність належних соціально-побутових умов: квартир для вчителів, умов, що виключають необхідність займатися домашнім сільським господарством.

Серед наших учнів є й переможці олімпіад, які зайняли ІІ та ІІІ призові місця. Ми впевнені, що діти будуть розвиватися гармонійно та зможуть розкрити свої таланти лише в тому випадку, коли інтелектуальні, фізичні, духовні та соціальна сфери їх життя будуть утворювати нерозривну єдність.

Нинішній рік має стати роком реформ в освіті. Саме на цьому неодноразово наголошували вищі посадови особи держави. Проте законодавча база для запуску відповідних процесів досі відсутня. Законопроект "Про освіту" таки надійшов до парламенту напередодні Нового року.

Серед нововведень, запропонованих Урядом, - запровадження 12-річної системи середньої освіти, професіоналізація старшої школи, надання більшої автономії навчальним закладам тощо. Коли ж розпочнеться реформування освітньої галузі, як змінюватиметься навчання в середній школі, чого чекати учням у селах – офіційних документів немає, але надіюсь, що коли вони появляться , то будуть на користь дітей та громадськості.

 

 

                                         Проблема , над якою працюю:

Розвиток пізнавальних інтересів та творчих здібностей учнів на уроках української словесності

 






Багатогранність

форм і методів позакласної роботи

з української мови та літератури



 

             Позакласна робота з української мови — це обов'язкова складова частина якісно організованого навчально-виховного процесу школи. Вона проводиться паралельно з класною і служить засобом розширення, поглиблення і вдосконалення знань, здобутих учнями в школі. Якими б змістовними і методично досконалими не були уроки мови, учитель не отримає  бажаних наслідків, якщо не організує систематичної й багатогранної позакласної роботи.

Більш детально переглянути і скачати цей матеріал ви зможете перейшовши за посиланням

 

Звіт директора 2014 р. (детальніше за посиланням)

 

Щиро дякую вчителям!

 

Портфоліо Шевчук Н. М. 

 

Звіт директора школи за 2014-2015 н.р.

 

Зведена таблиця участі учнів Новоєгорівської ЗОШ в районних конкурсах та олімпіадах у 2015-2016 н.р.

 

Звіт директора за 2015-2016 н.р.